Thursday, December 24, 2015

Hebron - wersja żydowska

Żydzi mieszkali w Hebronie od zawsze. Przez 700 lat muzułmańskiek okupacji (!) wyznawcom judaizmu nie pozwalano zbliżać się do grobów patriarchów Abrahama, Izaaka i Jakuba oraz ich żon, żydzi mogli wejść nie dalej niż na siódmy stopień wschodniego wejścia do świątyni. W 1929 roku Arabowie w brutalny sposów zamordowali 67 członków miłującej pokój społeczności żydowskiej. Wszystkie budynki, w których obecnie mieszkają  osadnicy wczesniej też należały do ich współwyznawców. Tylko dzięki społeczności żydowskiej w Hebronie turyści i pielgrzymi z innych rejonów Izraela mogą odwiedzać to miasto. 




Tak pewnie przedstawiłby swoje argumenty izraelski osadnik w Hebronie... gdyby tylko udało mi się z jakimś porozmawiać. Pomimo prób nie udało mi się znaleźć żadnego przewodnika w tej części miasta, dostałem jednie ulotkę formatu A4 przedstawiającą powyższe argumenty. Cała okolica wygląda jak po ataku zombie - puste ulice, co chwila posterunki wojskowe i tylko od czasu do czasu pod scianą przemyka się jakiś cywil. 

 
Udało mi się przejść może z kilometr po głównej ulicy po czym żołnierze poprosili mnie o zawrócenie i powrót do arabskiej części miasta. Nie mogli podobno zagwarantować mi bezpieczeństwa i ochronić przed ewentualnymi atakami... ze strony miłującej pokój społeczności osadników.

No comments:

Post a Comment